SEO optimalizace webu – základní informace pro úspěšný start online podnikání

Vkročili jste do neznámých vod internetu a pohroužili jste se do tajů SEO? Optimalizace webu je bezpochyby krok správným směrem. Dobře optimalizované webové stránky jsou základním předpokladem úspěchu. Pokud zatím tak trochu tápete a netušíte, co všechno SEO obnáší ani co přesně znamená, jste tady správně. Tento článek je velmi stručný přehled důležitých informací, které vám pomohou porozumět problematice SEO. Po přečtení se budete v oblasti optimalizace lépe orientovat. Poradíme vám, kdo vám s SEO pomůže a na co byste si jako začátečníci měli dát pozor.

 

SEO optimalizace webu – jak funguje a proč ji potřebujete

Obsah

Nejprve si vysvětlíme, co znamená anglická zkratka SEO. Překlad anglického názvu “search engine optimization” znamená optimalizace pro vyhledávače. Češi vyhledávají nejčastěji přes Google a Seznam. Přičemž Google dominuje. V řeči čísel udělá průměrný Čech 129 dotazů měsíčně přes Google a 49 vyhledávání přes Seznam. Google často zveřejňuje nejhledanější dotazy za určité časové období (měsíc, rok atd.). Proč byste se o to měli zajímat a jak to souvisí s vaším podnikáním?

Na internetu není nic náhoda

Pro začátek je pro vás důležité pochopit mechaniku a zákonitosti online vyhledávání. Pokud člověk něco hledá, naťuká do vyhledávače příslušná klíčová slova a počká si, co mu nabídne. Klidně si představte sami sebe. Během pár okamžiků budete mít výsledky, a co uděláte? Vsadíme se, že kliknete na některou z prvních možností. Jen mizivé procento hledajících, projde celou stranu, nebo si otevře druhou. Než bychom se namáhali, raději zadáme jiná klíčová slova.

Lidé si volí nejjednodušší cestu, jak se dopátrat uspokojivého výsledku. Vyhledávače nám chtějí nabídnout nejlepší možné varianty. Pracují na základě algoritmů a nabízejí hledajícím webovky, které dle umělé inteligence nejpřesněji odpovídají dotazům a zájmům hledajícího.

Mohlo by vás zajímat  Optimalizace pro vyhledávače – víte, jak jim vyjít vstříc?

Potřebujete, aby vyhledávače vyhodnotily právě vaše stránky jako nejlepší možnou variantu pro cílového zákazníka. Abyste toho dosáhli, musí váš web být velmi dobře optimalizovaný.

 

Pro zajímavost

Podle statistiky tráví Češi nejvíce času na internetu právě vyhledáváním, sociální sítě jsou až na třetím místě. Nejčastěji “googlíme” (vyhledáváme informace), posíláme maily, navštěvujeme sociální sítě a čteme online zpravodajství.

 

Co optimalizace obnáší? Zvládnu si ji udělat sám?

Optimalizace je komplexní obor, který se skládá z mnoha úkonů. Nepleťte si SEO s nastavením PPC reklamy nebo placené propagace přes sociální sítě. Optimalizace je dlouhodobý proces, který nelze nastavit a spustit, jako je to v případě PPC a reklamy přes sociální sítě.

Je to souhrn metod, které vašemu webu zlepší hodnocení a tím jej posunou na vyšší pozice. Díky tomu se zvýší návštěvnost vašich stránek z organického vyhledávání. Budete také efektivně propagovat vaši značku. V případě, že máte velmi kvalitní obsah, budou vám vyhledávače posílat návštěvníky v dlouhodobém horizontu.

 

Jaký je obyvyklý postup?

  1. Nejprve je nutné analyzovat současný stav.
  2. Na základě analýzy se stanoví reálné cíle.
  3. Opraví se chyby a provede se analýza klíčových slov.
  4. Často je nutné upravit celý web, protože UX s SEO úzce souvisí.
  5. Velmi zásadní je tvorba kvalitního obsahu.
  6. Vyhodnocení.

Optimalizací se zabývají marketingové agentury, nebo si můžete najmout konzultanta. Je to práce časově velmi náročná a vyžaduje určitou úroveň znalostí. Proto není rozumné pouštět se do ní na vlastní pěst. Expresní cesta na přední pozice neexistuje, nebo je nelegální. Nekalé praktiky vyhledávače nekompromisně trestají. Nerozlišují, zda se jedná o záměr nebo začátečnickou chybu. Pokud nemáte potřebné znalosti a nedokážete vnímat online prostředí v širších souvislostech, je pro vás výhodnější investovat do služeb konzultanta.

Mohlo by vás zajímat  Za oponou internetového vyhledávání - SEO

 

Kdo si počká, ten se dočká

Profesionální optimalizace vám v dlouhodobém časovém horizontu zajistí přísun návštěvníků z organického vyhledávání.

Cílem je dosáhnout vyšších konverzí tedy větších tržeb.

V porovnání s ostatními online nástroji je SEO levnější, ale na výsledky si budete muset pár měsíců počkat.

Ideální je jednotlivé nástroje kombinovat.

Co vás přesvědčilo o důležitosti SEO? Zakládáte si na kvalitním obsahu? Tvoříte si obsah sami nebo ve spolupráci s copywriterem?